Våre politikere

Kommunestyret

• Harald Tyrdal er en svært erfaren og stødig ordfører. Han har 4 perioder i Kommunestyre og har vært vår ordfører i Lunner siden 2011. Han er utdannet lærer, og har blant annet jobbet som undervisningsinspektør ved Slattum skole i Nittedal.

• Mari Lehne Lier

• Hanne Gabrielsen

Hanne er født 13. april 1981 og bor på Harestua. Hun brenner for et Lunnersamfunn som fremmer inkludering og samhold på tvers av alder, kjønn, etnisitet og hvor du bor. Hanne ønsker at vi skal utvikle tettstedene våre og gjøre det enda mer attraktivt å bo i Lunner. Hun mener også at vi må ta vare på naturen og gjøre bærekraftige valg for fremtiden.

• Geir André er født 12 juli 1966 og bor på Grua. Geir André vil at vi i Lunner skal vi ha gode oppvekstvilkår med trygge og gode skoler. Vi skal sikre at de eldre får en trygg, god og aktiv alderdom . Vi må legge tilrette for å kunne øke befolkningen i kommunen vår gjennom å etablere gode bomiljøer. Han er opptatt av å skape flere arbeidsplasser i kommunen vår.

• Thor Sparby

Thor er født 16.feb 83. Født og oppvokst på Grua midt i Lunner kommune. Det er vanlig å se Thor i forbindelse med at det skal være en dugnad eller noe annet som gagner felleskapet. Thor er en sånn som «alltid» er engasjert i mangt og mye, og som alltid et blid! Vi er veldig glad for at han også har tid til å være politisk engasjert og står på vår liste.

• Olaf Haakenstad

Olaf er født 06.05.53, og har vært Lunnergutt hele livet. Ei levende bygd hvor samhold har betydd og betyr mye. Er bondesønn og har ei kone fra Gran. Har jobbet 40 år i politiet, 10 år i Oslo, 30 år i Lunner og Gran. 30 år som bonde og nå noen år i barnevernet. Har sittet i kommunestyret siste periode. Medlem av livsløpsutvalget som omhandler alt fra «vugge til grav». Han har vært vår stødige leder av eldrerådet.

• Liv-Jorunn Bogfjellmo Haug er født 9.august 2000 og bor på Harestua. Hun er student og etter å ha fullført førstegangstjeneste i sjøforsvaret, og et studieår i Trondheim, har hun nå flyttet hjem for å fortsette sine studier. Liv-Jorunn er en av våre strålende ungdomskandidater, som allerede i dag sitter i kommunestyret, hvor hun er en klar og tydelig stemme på vegne av barn og unge. Hun er AUFer og stiller til valg fordi hun mener unge voksne må være representert og ha en rolle i samfunnsutviklingen i Lunner.

• Renate Michaelsen

Renate er gift og har to barn og bor på Harestua. Hun er utdannet ved Høyskolen i Sørøst Norge og har en Bachelor Juss & Ledelse, og jobber nå som HRM konsulent hos Visma Software. Renate brenner spesielt for oppvekst område og har et spesielt hjerte for skole; skolemiljø, mobbing, faglig tilrettelegging og kompetanseheving. I forlengelsen av det er hun også opptatt av mer kompetanse og flere hender pr barn i våre barnehager. Hun ønsker også at barnevernet skal være mer synlig og at vi informerer bedre om tjenesten og den jobben de gjør. Renate ønsker også at Lunner skal oppleves som en Ja – kommune for de som driver næring.

• Elin J. Skovly

• Katrine Fossheim

Katrine er født 1974 og bor på Roa og er vokst opp i en familie med stort politisk engasjement, og har hele tiden vært opptatt av lokalsamfunnet og at vi alle må bidra for å skape et godt samfunn. Fra 2018 har hun vært styremedlem i Lunner Arbeiderparti.

• Per Høiby

Per er født i 1955 og bor på Lunner. Som driftsleder for vei, vann og avløp i Lunner kommune er Per en som mange har møtt på. Han har egentlig blitt pensjonist, men har ikke helt klart å få til det enda. Han er alltid like blid og har masse omsorg for alle rundt seg. Han er generelt samfunnsengasjert og bryr seg om hele Lunner.

Styret

• Nils Erik er 53 år bor på Harestua. Han er stolt av at Arbeiderpartiet har skapt den norske modellen hvor vi ser samfunnet som en dugnad der vi skal bidra etter evne og motta etter behov. Han er politisk engasjert fordi han ønsker et tolerant og raust samfunn der vi ser og bryr oss om hverandre, hvor alle skal ha like muligheter uavhengig av bakgrunn, ressurser, kjønn og alder.

• Mari er født 29.juli 1979, oppvokst på Grindvoll og bor nå på Harestua, er gift og har 3 barn. Hun er en engasjert dame som du finner på mange arenaer rundt om i vår kommune. Mari er opptatt av at Lunner kommune skal være et godt lokaldemokrati, god og attraktiv kommune å bo i.

• Elin Johannessen Skovly, fra Roa, er født i 1966. Hun har to tidligere perioder i Kommunestyret, og er nå 1. vara til Kontrollutvalget. Hun har variert yrkesbakgrunn, men mye innen omsorgsektoren og det forebyggende for barn og ung. Elin har også mer enn tretti års erfaring fra frivillig redningstjeneste.

• Hege er født 25 februar 1965 og bor på Harestua. Hun jobber som økonomi- og personalleder. Hege brenner for barn og unges oppvekstvilkår med tanke på skole og fritidsaktiviteter, at Lunner fremdeles skal være et godt sted å bo i nærhet til naturen, og at vi skal få et differensiert og helhetlig tilbud til alle, unge som gamle. Det første vi må få på plass er å tette hullene i omsorgstrappa slik at vi kan gi et godt tilbud når man blir eldre og trenger mer hjelp og tilrettelegging

• Lindy er født i Oslo 6 august 1975, og har bodd de siste 12 årene på Hadeland. Lindy bor på Lunner sammen med sine 4 barn. Sitt yrkes aktive liv har hun tilbrakt i Helse og omsorgs yrker. Hun jobbet mange år på Rikshospitalet, og som styrer i barnehage i Hakadal. De siste 11 årene har hun jobbet på LOS som helsefagarbeider. Hennes hjertesaker er god omsorg med gode tilbud for de svake i samfunnet, og at som trenger hjelp til å få sin stemme hørt, får det. Hun er også opptatt barn og unges oppvekstsvilkår, og kultur generelt.

• Martin er født 17.april 1988 og er bosatt i Åsen på Roa. Martin jobbet tidligere med psykisk utviklingshemmede, men er nytilsatt lærer ved Harestua skole. Martin bryr seg spesielt om å gi barn og unge gode oppvekstvilkår.